Modelleren en Animeren met Blender

Ethan Hankel

Category: Blender, Blender Still Images, Ethan
Date: 2015
Client: Lexa

Ethan Hankel

Ethan Hankel is de hoofdpersoon in de nieuwe animatie “Ethan into the wild”.
Binnenkort zal de verhaallijn gepost worden op deze site.
Ethan is een verlegen jongen die te maken krijgt met een kleine pestkop.
Daardoor wordt hij tegen gewerkt op zijn weg naar huis, juist op een moment dat het essentieel is dat hij op tijd thuis komt.

Het ontwerp van Ethan is tot stand gekomen na een periode van schetsen.
Het moet een wat tengere jongen zijn met een onhandige stijl van lopen, wel snel maar niet zelfverzekerd.
Hij draagt ouderwetse kleding, zeker gezien het feit dat de animatie speelt in het jaar 2071.
Hij heeft een grote bos rozig haar en een zeer licht huid met sproetjes.

EthanBlender2

Eerste schetsen Ethan Hankel

Vervolgens kwam het moment dat Ethan kleur moest krijgen in zijn leven.
En natuurlijk ook de tegenspeler van Ethan; Brett verschijnt op het toneel.

ethanenBrett

Brett en Ethan samen op het scherm

Daarna komt het modelleren van Ethan.
Voor mij was de vriendelijke uitstraling van deze hoofdpersoon erg belangrijk, omdat hij meteen bij het publiek in de smaak moet vallen.
Zeker gezien het feit het hier gaat om een korte animatie.
Daarom koos ik voor een vriendelijk ietwat vrouwelijk gezicht met veel ronde vormen.

Inmiddels bezig met het testen van het materiaal en verder vormgeven van de texturen.

Voortgang

Testen

Belangrijke test en oefening in het materiaal van Ethan zit hem in het gebruik van Cycles in Blender.
Dit is een discipline waarin ik nog weinig ervaring heb, en door het maken van de huid en ogen, leer je ontzettend snel de vaardigheden van het werken met Cycles.
De resultaten zijn zodanig meer natuurgetrouw (voor een fantasie figuur ook) en dat werkt zeer motiverend.

Doelen

  • Materiaal Tanden en Tandvlees
  • Kleding modelleren
  • Testen voor animatie

No Comments

About the Author: admin

Geef een reactie